Rubrica specialistului

0
31
views

Frecvent primesc câte un telefon care mă face să cred că prietenii, știind care este ocupația mea, încearcă să-mi facă vreo farsă:

  • „Alo! Vă ocupați de SSI?
  • Poftim?
  • Scrieți în fișele alea de instruire, alea albastre?
  • SSM vreți să spuneți? Securitate și Sănătate în Muncă…
  • SSM, SSI știți dumneavoastră. Ia spuneți-mi cât m-ar costa, pe lună? Eu am 7 salariați.
  • De unde aveți numărul meu de telefon? ”

Și nu este vorba de nici o farsă, deși dialogul e aproximativ același de fiecare dată. Doar vocea este mereu alta.

Acum am oportunitatea de a scrie despre acest subiect: Securitate și Sănătate în Muncă, prescurtat SSM. Este un domeniu foarte important pentru orice activitate antreprenorială care implică munca angajaților. Și nu îmi propun aici să dau citate din legislație și nici să induc păreri sau impresii personale. Voi răspunde în această rubrică la întrebările cele mai frecvente pe care le au antreprenorii, în diferitele situații pe care le-am întâlnit din 2004 până acum.

Voi răspunde și la întrebările primite la redacția noastră legate fie de SSM (ceva mai sus am explicat deja ce înseamnă) fie de Situațiile de Urgență, prescurtat SU.

De ce trebuie să am acele fișe de instruire?

În primul rând, nu este suficient să avem doar acele fișe de instruire. Sunt mult mai multe documente care stau la baza desfășurării acestei activități: evaluarea riscurilor, planul de prevenire și protecție, instrucțiunile proprii, tematicile de instruire, fișele de aptitudine de la medicina muncii și, în funcție de specificul fiecărei activități din cadrul firmei, alte documente legate de spațiul în care are loc activitatea, utilajele și aparatele utilizate, condițiile de mediu etc.

Dar revenind la întrebare, activitatea SSM se desfășoară pentru: prevenirea eventualelor accidente în care ar putea fi implicați lucrătorii; minimizarea efectelor accidentului, în cazul în care totuși acesta are loc; realizarea cercetării unui eveniment astfel încât asiguratorul pentru accidente de muncă să fie în măsură ca, pe baza procesului verbal de cercetare, să suporte cheltuielile eligibile rezultate în urma unui accident de muncă.

ing. Dionise MOCANU

Evaluator de riscuri, Coordonator Serviciu Extern de Prevenire și Protecție

 

LĂSAȚI UN MESAJ